آیا مفهوم آزادی غربی این است ؟

"به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا طی روزهای آینده حکم دادگاه آمریکا درباره سیدمجتبی عطاردی که از چند ماه گذشته در بازداشت خانگی در آمریکا است، ارائه می‌شود.
 
روزهاى آینده روزهاى سرنوشت سازی براى دکتر سید مجتبی عطاردی كه از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است، مى‌باشد. وى در سفری که سال گذشته به کشور آمریکا داشت در بدو ورود در فرودگاه لس آنجلس بازداشت و تحت بازجويى قرار گرفت. این رفتار با توجه به شرايط جسمى و فشار روحى ایجاد شده در ایشان را دچار عارضه سكته نموده و بلافاصله به بیمارستانی در نزدیکی فرودگاه منتقل گردید.
 
عطاردی پس از آن به زندان فدرال انتقال پيدا كرد و مدت 50 روز در زندان محبوس بود که با تلاش و پیگیری وكلا با توجه به مشكلات جسمى پيش آمده ناشى از اين جريان، سرانجام دادگاه با وثیقه 460 هزار دلاری با حبس خانگی وی در منزل برادرش موافقت کرد.
 
وی هم اکنون در منزل برادرش تحت نظر است و پليس با نصب دستگاه Gps به پاى او تردد وی را كنترل می‌کند و تنها برای مراجعه به پزشک حق خروج از منزل را دارد که می‌بایست قبل از مراجعه نیز آدرس دقیق پزشک و مسير تردد خود را به پلیس گزارش کند چرا که هر گونه تغيير مسير يا انحراف و دور شدن از آن محدوده، فرار تلقى شده و منجر به بازداشت و مراجعت او به زندان خواهد شد.
 
سید مجتبی عطاردی ٥٥ ساله، دارای پنج فرزند و از اساتید دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است که در مدت 15 سال فعالیت در دانشگاه افراد مجربى را تربيت کرده كه بخشى از اين افراد به دليل دانش و تخصص بالا هم اکنون در كشورهاى اروپايي و امريكایی جذب شده‌اند.کتاب وی به‌ عنوان كتاب مرجع در دانشگاه تدريس مى‌شود.
 
دکتر عطاردی هم اکنون متهم به هماهنگی در خرید تجهیزات یک آزمایشگاه میکروالکترونیک و انتقال آن به ایران است.
 
وى حدود 7 ماهی است که دور از کشور و خانواده‌اش در حبس خانگی به‌سر می‌برد.
 
اتهام عطاردی خرید وسایل و تجهیزاتی است که جنبه آموزشى داشته ولى از نظر سيستم قضايى حکومت آمریکا اين ابراز و اقلام تعریفی دو منظوره داشته و جزء كالاى تحريمى محسوب شده است.
 
سید مجتبی عطاردی به زودی دادگاهی در پيش رو خواهد داشت كه صرفاً محاكمه او نبوده، بلكه محاكمه دانش و ترويج آن است و به نظر می‌رسد در غرب اصل و شعار برابرى انسان‌ها در يادگيرى دانش و ترويج آن فراموش شده و سياست و سياست بازى، آزادی علمی را تحت الشعاع قرار داده و منطق جاى خود را به لجاجت داده است.
 
مسئولان دانشگاه شریف اعلام داشته‌اند اگر حکومت امريكا به اين لوازم آزمايشگاهى اين‌قدر حساس است، درصورت صحت وجود و انتقال آن به ايران آن را عيناً مسترد خواهد کرد."

منبع مطلب


نظرات شما عزیزان:

سلامي از بلوغ
ساعت9:43---7 مرداد 1391
سلام
بلوغ منتشر کرد :
نامه سرگشاده ای از کوچکترها به بزرگترها
وقت داشتین بخونین درد دل خیلی هاست


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: آزادی در غربآزادی غربی چیست؟برابری و مساوات در غربآزادی غربیمفهوم آزادی غربیمصداق آزادی غربینمونه ای از آزادی در غرب

تاريخ : شنبه 24 تير 1391 | 13:44 | نویسنده : پیرو |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.